TMGTelegraaf Media Groep (TMG), eigenaar van oude en foute media zoals De Telegraaf, Dichtbij, Geenstijl, Powned, Wakker Nederland en Sky Radio, heeft weer verliezen geleden. Dat maakte het concern woensdagochtend bekend. “Mensen willen niet meer in De Telegraaf adverteren”, verklaart woordvoerder Sander Broekema tegenover Presszine, “Op de een of andere manier lijkt het gewoon alsof de adverteerders na de lezers gewoon zijn afgehaakt.”

De abonees van paradepaardje De Telegraaf lopen al jaren hard terug. Ook Sky Radio heeft te maken met teruglopende luistercijfers, online krant Dichtbij moest recentelijk al verschillende edities sluiten en regio’s onder nieuws laten zitten, en de schoppende Geenstijl en Powned lijken alleen nog maar aandacht te krijgen van extreem-rechtse jeugd. “We probeerden jarenlang om een tegenstem te geven aan de linkse media”, verklaart Broekema, “het lijkt er echter op dat de mensen ons trucje inmiddels doorhebben en overstappen naar serieuze media die met de echte feiten komen in plaats van het door ons in elkaar gestoken spelletje.”

De Telegraaf Media Groep zag haar omzet van het afgelopen jaar dalen tot 482 miljoen euro, een verlies van zo’n 7%. Het nettoverlies van TMG was in 2015 23,7 miljoen euro. Dit valt nog mee, gezien de daling van advertenties in de kranten, tijdschriften en op de radio met 17%, ten opichte van 2014, het daar dat ook al enkele tientallen miljoenen verlies werd geleden. TMG gaat in 2016 wederom reorganiseren en zal dit jaar 450 man op straat zetten. “Dat is de rechtse oplossing, zo doen wij dat.”, aldus Broekema. Vorig jaar nog wilde TMG verschillende tijdschriften verkopen. Toen bleek dt geen enkele uitgever nog interesse in de titels had, werden de tijdschriften gewoon opgedoekt. Verwacht wordt dat TMG binnen nog voor 2020 definitief wordt opgedoekt.

Share

Related Post

Leave a comment

Close
Please support the site
By clicking any of these buttons you help our site to get better