1768917Het jaarlijkse wasmiddelenonderzoek van de Consumentenbond is weer achter de rug. Uit de testresultaten is bekend geworden dan OMO ook dit jaar het best getest is. Het wasmiddel is in vergelijkig tot de concurrentie bijna twee keer zoveel getest. “We hebben inderdaad in totaal 70 tests uitgevoerd met OMO, omdat we op de een of andere manier niet helemaal duidelijk konden krijgen wat de resultaten waren”, aldus Corné van Leeuwen van de Consumentenbond.

Het wasmiddel dat als tweede best getest is, is Dash, dat 36 keer getest is. “Een veel beter resultaat, maar goed: minder getest”, aldus de onderzoeker. De wasmiddelen van de Lidl, Aldi, het huismerk van de Albert Heijn en de Jumbo zijn niet meegenomen in het onderzoek. “Nee, we testen ieder jaar maar twee merken. De een zijn we snel van overtuigd, de andere testen we nog een aantal keer extra, zodat die uiteindelijk wel beter getest is.” Over de kwaliteitsvan de beide wasmiddelen laat de Consumentenbond zich niet uit. “Nee, dat is niet onze taak, wij testen alleen maar.”, volgens Van Leeuwen.

Share

Related Post

Leave a comment

Close
Please support the site
By clicking any of these buttons you help our site to get better