Groen ZwembadDe groene kleur van het water in het Maria Lenk Aquatic Center in Rio de Janeiro blijkt een reclamestunt van Pisang Ambon. Dat heeft Huub van Doorne, topman van Jenever- en likeurconcern Lucas Bols, eigenaar van Pisang Ambon geopenbaard: “We volgen al jaren de stunts met de jurkjes van Bavaria en kwamen op het idee om het badwater een Pisang Ambon groene kleur mee te geven. Heet de wereld spreekt er over, dus nu is het het perfecte moment om onze stunt op te biechten.”

Volgens experts is er niets mis met de kwaliteit van het water en is het water alleen maar groen. “Dat was ook onze bedoeling”, aldus Van Doorne, “We wilden graag inspringen op het naar huis sturen van Yuri van Gelder, een van onze grootste klanten. Door nu te stellen dat er niets mis is met Pisang Ambon, geven we ook Van Gelder een opening om naar de rechter te stappen.”

Volgens de Britse schoonspringster Tonia Couch had de kleur van het water een groot voordeel. “Ik kon het water en de blauwe lucht beter uit elkaar houden terwijl ik salto’s maakte”, zei Couch, “En daarbij smaakte het ook een stuk lekkerder.” Van Doorne gaat nu onderzoeken om structureel hoofdsponsor te worden bij de verschillende schoonspringwedstrijden in de wereld.

Share

Related Post

Leave a comment

Close
Please support the site
By clicking any of these buttons you help our site to get better